Csatlakozz hozzánk Facebookon  

Bemutatjuk diákjaink saját projektjeit

Túl vagyunk az első nyilvános Projekt Expo rendezvényünkön, ami nemcsak nekünk volt hasznos: akinek eddig kérdéses volt, hogy miért érdemes nálunk tanulni, most nagyon konkrét válaszokat kapott.

PB 20161006 015

Az esemény lényege az volt, hogy az Engame Akadémia diákjai rövid prezentációkkal mutassák be, milyen önálló projekten dolgoztak az utóbbi hónapokban. Kézzelfogható eredményeik szemléltették, mi mindenre képesek egy megfelelően motiváló környezetben. Ez pedig egyáltalán nem kevés. Mindannyian olyan fába vágták a fejszéjüket, amely sok munkát és elköteleződést kívánt.

De mire jó ez a sok projekt?

A projektalapú oktatás fontos alapelv nálunk. Lényege, hogy a frontális, egyirányú oktatás helyett a diák saját képzelőerejére, érdeklődésére, önállóságára épít. A saját téma vagy konkrét projekt megtalálása pedig már önmagában felér egy pályaorientációs tanácsadással. A diák ugyanis nem válogatás nélkül kap bele mindenbe, hanem elmélyül egy általa kiválasztott területen. Ehhez jön még hozzá az önálló munka/kutatás öröme, amely újszerű élmény lehet a megszokott iskolai munkához képest.

A projektmunka során tehát nem a tanár mondja meg, hogy kinek mit kell csinálni, ő csak segíti a diákot, hogy zökkenőmentesen haladjon az általa megálmodott cél felé. A módszer összességében segíti a kritikus gondolkodás, szelekciós képesség kifejlődését; lehetőséget ad a csapatmunkára, fejleszti a kommunikációs és prezentációs készséget.

PB 20161006 003

A közösségi munkától a tapskapcsolóig

A bemutatott munkák között volt olyan, amely az érettségire készülő diákok közösségi munkavállalását kívánja elősegíteni. Az ötlet lényege egy 50 óra nevű platform, amely összeköti a diákokat a potenciális helyekkel, ahol vállalhatnak közösségi szolgálatot. Diákjaink ezzel egy nagyon fontos problémára világítottak rá, illetve találtak megoldást: az önkéntességnek igazán csak úgy van értelme, ha olyan területen tesszük, amely érdekel minket, és ahol lelkesen be tudunk csatlakozni az elvégzendő munkába. Ehhez azonban jó kommunikációs csatornákra lenne szükség, melyeken keresztül megtalálja egymást a kereslet és a kínálat. Ilyen eddig nem volt, de az 50 óra pótolja ezt a hiányosságot.

Diákok egy másik csapata nyári tábort szervezett. Ez önmagában még nem tűnne túl nagy újításnak, holott egy olyan dolgot hoztak össze, ami egészen szokatlan: a tábor lényege a pályaorientáció volt, de ezúttal nem közép-, hanem általános iskolás diákoknak. Az esemény után rengeteg pozitív visszajelzés érkezett a résztvevő gyerekektől és szüleiktől, ezért úgy tűnik, jövőre is lesz ilyen tábor.

Egy másik tanulónk androidos játékot tervezett, de készült az előítéletekkel teli gondolkodásra reflektáló kisfilm és pH-értéket kiszámoló alkalmazás is, amely jól jön minden gimnazistának, de akár laborban dolgozóknak is.

PB 20161006 010

Diákjaink nagyon sokféle érdeklődéssel érkeznek hozzánk, és nem célunk, hogy a képzés végére ez megváltozzon. Ezért aztán projekjeik sem egysíkúak. A fenti, elsősorban közösségi vagy tudományos munkák mellett művészeti projekt is szerepelt a bemutatottak között. A Sketchbook lényege az volt, hogy diákunk nyolcvan nap alatt telerajzolt egy nyolcvan lapos füzetet, különböző technikákkal és témákkal. A munkáról videó is készült, amit eddig hétezren láttak és nagyon sok pozitív visszajelzéseket kapott.

A tudományos kutatás is szerepet kapott: egyik diákunk a médiakutatás elkötelezettje, Az infokommunikáció hatásai a 21. században című kutatását pedig már a Magyar Tudományos Akadémián is prezentálta.

Végül pedig szintén egy tudományos munkát láthattunk, de a gyakorlati oldalról megközelítve. Tanítványunk kikísérletezett és megalkotott egy tapsolással kapcsolható lámpát, amit a helyszínen bárki kipróbálhatott.

És mi a tanulság? Ahhoz, hogy sikeresek legyetek, nem kell mindig másoktól várni a kezdő lökést. Gimnazista korú diákjaink bemutatták, hogy megfelelően inspiratív környezetben elég egy jó mentor, és önállóan is képesek olyan dolgokra, amelyekről a legtöbben csak a diploma után mernek álmodni.

 

Cimkék: : program elemei, projektek, project expo, diákjaink

1122 Budapest
Maros utca 12., 3. emelet

Nyitvatartás: H-P: 10-19 óráig, Szo: 10-17 óráig

M: +36 70 622 0273

E: info@engame.hu

Impresszum

Adatkezelési tájékoztató