Csatlakozz hozzánk Facebookon  

A diákközpontú oktatás 4 alapköve

A diákközpontú oktatás rugalmas és szubjektív, és a célja minden esetben az, hogy az oktatási program elemei a diák tanulási folyamatait, fejlődését a lehető leghatékonyabban szolgálják.

Nézetünk szerint a diákközpontúság egyik leglényegesebb pontja, hogy amikor programokat, foglalkozásokat tervezünk vagy szabályrendszereket alkotunk a működésünkhöz, akkor a diákjaink igényeit előrébb helyezzük, mint a saját kényelmi szempontjainkat. A kiindulási pontunk mindig az, hogy az adott korosztálynak, csoportnak és diáknak mire van szüksége, mi szolgálja leginkább az érdekeit.

TeachThought oktatással foglalkozó portál listába szedte ennek a szemléletnek a legfőbb sajátosságait, ezeket osztjuk meg ebben a cikkben, bemutatva, hogyan valósulnak meg középiskolásoknak szóló programunk során.

IMG 3058 kicsi

1. Tér

Arra törekszünk, hogy a közeg, amelyben diákjaink az idejüket töltik:

  • inspiráló
  • kreatív
  • dinamikus
  • érzelmi biztonságot nyújtó
  • mentálisan stimuláló

legyen.

Ennek szellemében foglalkozásainkon a frontális oktatás (amikor a tanár előad, a diákok pedig passzívan hallgatják/jegyzetelnek) helyett párbeszédre törekszünk a diákjainkkal.

Az interaktív gyakorlatok és önálló projektek során nemcsak az ismereteik bővülnek és a látókörük szélesedik, hanem az egyetemen és a munkahelyen szükséges gyakorlati készségeiket is fejlesztik.

Kapcsolódó cikk: 10+1 készség, amelyben minden engame-es diák fejlődik

keszseg 6

2. Hang

Ahhoz, hogy oktatási programunkkal a legjobban szolgálhassuk diákjaink érdekeit, elengedhetetlen, hogy ők maguk hallassák a hangjukat:

  • közösségünkbe bekerülve elsőként az a célunk, hogy feloldódjon a bennük felgyülemlett stressz, és merjenek felszólalni, megosztani meglátásaikat a foglalkozásokon
  • ahogy mélyülnek az ismereteik és kirajzolódik az érdeklődési körük, magabiztosabban kommunikálják saját igényeiket, nézeteiket önmaguk és a társaik, tanáraik felé
  • olyan előadókat hívunk meg és olyan foglalkozásokat szervezünk, melyek képesek saját nyelvükön megszólítani őket
  • oda-vissza működő értékelési rendszerünkben nemcsak a diákok kapnak konstruktív kritikát, hanem ők is értékelik az óráikat, tanáraikat

20171220 090757

3. Hely

Akadémiánk közvetlen környezetét igyekszünk úgy alakítani, hogy:

  • megmozgassa a diákok kíváncsiságát és lelkesedését
  • tiszteletben tartsa az igényeiket: legyen terük, amikor találkoznak az egyes societyk (érdeklődési körök mentén szerveződő diákklubok) tagjai vagy meghívott vendégeik vannak, és legyen privát szférájuk, ha a mentorukkal egyedül szeretnének beszélni 
  • az oktatástól függetlenül is pozitívan tudjanak kapcsolódni hozzá
  • legyen lehetőségük befolyásolni saját igényeik, kedvük szerint

Ezek megvalósítása érdekében szervezünk diákok által kért szakmai előadásokat, bemutatkozási lehetőséget önálló projektjeik számára, karácsonyi ünnepséget, sítábort és nyári tábort stb. 

Törekszünk rá, hogy beszerezzük a legjobb könyveket az őket érdeklő témákban, amelyek bármely diákunk számára hozzáférhetőek, a dekorációnk diákok alkotásaiból áll össze, legfőképpen pedig támogatjuk, hogy saját maguk hívjanak meg vendégelőadókat, szervezzenek field tripeket, újító kezdeményezéseket indítsanak el.

startup weekend 17 1

4. Választás

Törekszünk rá, hogy a lehető legtöbb dologban választási lehetőséget kínáljunk diákjainknak:

  • a nulladik lépés, hogy a nálunk töltött időt ne kényszernek érezzék, hanem a saját fejlődésük érdekében akarjanak hozzánk járni, és ők is elvárásokkal érkezzenek azzal kapcsolatban, hogy miben számítanak segítségre tőlünk a program során
  • vannak kötelező alapfoglalkozásaink, de azokon túl a diákok maguk dönthetik el, mely programokon akarnak részt venni
  • ők döntik el, hogy a mentorukkal töltött időben milyen kérdéseket, problémákat vitatnak meg
  • saját érdeklődési körük mentén találják ki a projekteket, melyek megvalósításán dolgozni akarnak, és ők alkotják meg a hozzá tartozó időbeosztást, mérföldköveket is

 

Magunkat és a programunkat is folyamatosan fejlesztjük, és diákjaink minél mélyebb megértésére törekszünk, hogy a lehető legjobban szolgálhassuk az érdekeiket. Hisszük, hogy minden embernek másra van szüksége, hogy kihozhassa magából a legtöbbet: más megközelítésre, más tempóra, más környezetre. Célunk, hogy diákjainkból sikeres, kiegyensúlyozott felnőttek váljanak, és a diákközpontú oktatás az, ami segít nekünk ennek elérésében.

 

Ha programunk felkeltette érdeklődésed, ismerj meg minket és csatlakozz hozzánk a következő tanévtől!
További információért kattints ide >>

Cimkék: : program elemei, alternatív oktatás

1122 Budapest
Maros utca 12., 3. emelet

Nyári nyitvatartás: H-P: 10-18 óráig

M: +36 20 494 3599

E: info@engame.hu

Impresszum

Adatkezelési tájékoztató